כיצד לבחור מנתח פלסטי?

במאמר זה נסביר באובייקטיביות כיצד לבחור מנתח פלסטי. החלטת לעבור ניתוח פלסטי או טיפול כירורגי כדי לשפר חלק זה או אחר מגופך. הגורם החשוב ביותר, אחריך, בהגשמת שאיפותיך הוא הרופא שינתח אותך והצוות הרפואי שילווה אותך לאחר הניתוח ובמהלך ההחלמה. תחום הכירורגיה הפלסטית – אסתטית הפך בשנים האחרונות פרוץ ופרוע תוך ניצול ציני של חוסר ידע, תמימות ונטייה טבעית ל"צרכנות לא נבונה" אצל חלק מהציבור.

מיהו מומחה בכירורגיה פלסטית

לכך יש תשובה פשוטה ביותר: מומחה בכירורגיה פלסטית הוא רק מי שבידו תעודת מומחה בתחום זה ממשרד הבריאות הישראלי. אין כל תחליף או גרסה אחרת להגדרת המומחיות. כיצד נעשים מומחים בכירורגיה פלסטית – אסתטית? הדרך לקבלת תעודת המומחה היא אחד ממסלולי ההכשרה הארוכים ביותר שעל רופא לעבור. ראשית עליו לסיים, כמובן, את לימודי הרפואה ולעבוד שנה כסטז'ר במרכז רפואי מוכר. רק אחר כך תתחיל תקופת התמחות בכירורגיה פלסטית הנמשכת בין שש לשבע שנים. בתקופה זאת הרופא הוא במעמד של מתמחה, לא מומחה, והוא נחשף ומתנסה בטיפולים וניתוחים מכל תחומי הכירורגיה הפלסטית: כוויות, מומים מולדים, פציעות קשות, שחזור איברים, טיפול בגידולי עור ורקמות אחרות וכמובן ניתוחים וטיפולים אסתטיים שונים. במהלך ההתמחות הארוכה נחשף המתמחה לשיטות עבודה שונות ולומד מניסיונו ובעיקר מניסיונם של הרופאים הבכירים איתם הוא עובד, לעיתים בשיטה הישנה של אומן ושוליה. בתום ההתמחות ורק לאחר בחינה מקיפה של שלוש ועדות מומחים יקבל המתמחה את תעודת המומחה בכירורגיה פלסטית-אסתטית.

האם כל מומחה בכירורגיה פלסטית עוסק גם בניתוחים פלסטיים?

התשובה היא לא עקב מספר גורמים: ראשית יתכן שלאותו רופא אין עניין בתחום האסתטיקה והוא מקדיש את זמנו לרפואה ציבורית בלבד. שנית, יתכן שהכשרתו בתחום האסתטי אינה שלמה והוא בוחר או נאלץ לא לעסוק בתחום זה.

האם כל רופא יכול לעסוק בכירורגיה פלסטית-אסתטית?

למרבה הפלא והצער התשובה היא כן. פקודת הרופאים, החוק המסדיר את העיסוק במקצוע כה חשוב, אינו מתייחס להתמחות מקצועית אלא רק לעצם קיום רישיון לעיסוק ברפואה אותו מקבל הרופא לאחר שנת הסטאז' . למעשה, בהתאם למצב החוקי הנוכחי, מותר לרופא נשים, רופא עיניים, כירורג כללי, אורטופד,רופא אף אוזן גרון, מרדים ועוד לבצע טיפולים וגם ניתוחים פלסטיים – אסתטיים. באותה מידה החוק אינו אוסר על מנתח פלסטי לבצע ניתוחי לב או הפסקת הריון. ללא כל ספק מדובר במצב מפחיד ואבסורדי.

התחום הפלסטי – אסתטי

המצב האבסורדי הזה מאפשר לרבים לפלוש לתחום הפלסטי-אסתטי ולמצוא בו את פרנסתם, לעיתים על חשבון המטופלים. עקב היות תחום זה ברפואה רווחי ביותר – רופאים רבים פונים לתחום זה עקב סיבות כספיות בלבד. כל מי שמצוי בתחום מכיר אורטופד או כירורג כללי העוסק בניתוחי חזה פלסטיים-אסתטיים.

רופאי אף, אוזן וגרון מבצעים מזה זמן רב ניתוחי אף אסתטיים בטענה שזו הטריטוריה שלהם וכך גם רופאי עיניים המנסים לשכנע מטופלים שהם ורק הם יכולים לבצע ניתוח עפעפיים קוסמטי. אין להכחיש שחלק מאלה שאינם מומחים בכירורגיה פלסטית ועוסקים בתחום הגיעו לדרגת מיומנות גבוהה אולם רבים יותר אינם כאלה. לאף אחד מהם אין את הכלים הנדרשים להערכה אסתטית כוללת של הפנים והגוף ובודאי שאין להם יכולת להציע פעולות משלימות נדרשות לניתוח האחד והיחיד שאותו הם מבצעים.

רופא מומחה בכירורגיה פלסטית

כיצד אדע שהרופא שלי הוא מומחה בכירורגיה פלסטית – אסתטית? פשוט וקל: על קיר המרפאה תהיה תלויה תעודת המומחה מטעם משרד הבריאות. תוכלו גם לפנות לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ולבדוק האם הרופא אכן חבר באיגוד. חברות באיגוד ניתנת רק למומחים בעלי תעודה. וכיצד אדע לבחור את המנתח הטוב ביותר לניתוח שלי? אכן שאלה קשה והתשובה עליה לא פשוטה. הדרך הטובה ביותר היא לקבל המלצות מחוג החברים הקרוב ומהמשפחה המורחבת שנותחו על ידי אותו מנתח. אפשר לנסות ולקבל המלצות מאחיות חדר ניתוח המכירות את המנתח. ברגע שתתחילו להתעניין תתפלאו עד כמה מידע אפשר למצוא בארצנו הקטנטונת. אינני ממליץ על הפורומים באינטרנט כמקור להמלצה שכן רובם זרועים בממליצים וממליצות מטעם וקשה לעיתים להבחין בין אמת לפרסום סמוי.

עד כמה חשובה פגישת הייעוץ?

מאוד חשובה. בפגישת הייעוץ תוכלו לקבל מידע מלא על הניתוח המתוכנן. לכו לפגישת הייעוץ והעלו בפני המנתח את כל השאלות והחלומות שלכם. אין לכך תחליף גם אם מדובר בהוצאה כספית. חלק מהמנתחים אינם גובים תשלום על שיחת ייעוץ ראשונה וחלק מאלה שכן, מורידים תשלום זה מעלות הניתוח. שימו לב ששיחת הייעוץ תתקיים ביניכם ובין הרופא המנתח, ולא על ידי שליח מטעמו או יועצת יופי.

ועוד כמה טיפים לסיום

חשוב לקבל מידע מלא על הניתוח המתוכנן: הרדמה, חתכים, צלקות, החלמה, זמן היעדרות נדרש, סיכונים וסיבוכים אפשריים, שתלים או חומרי הזרקה שיעשה בהם שימוש בניתוח. חשוב לוודא שהניתוח ייעשה במרכז רפואי מאושר ומצויד. חשוב שהמנתח יהיה זמין לאחר הניתוח ואינו מתכנן נסיעה לחו"ל. במקרה כזה דחי את הניתוח או ודאי שהמנתח שלך דאג למחליף ראוי שיטפל בך בהעדרו. חשוב לקבוע מראש מי נושא בעלות ניתוחים חוזרים, דחופים או מתוכננים. עצה אחרונה – בדקי היטב אם המנתח שלך אכן יהיה זה שינתח אותך ולא מתלמד או שכיר צעיר ופחות מנוסה.

עודפי עור בבטן מיני מתיחת בטן מתיחת בטן אחרי ניתוח קיסרי מתיחת בטן היקפית שאיבת שומן בלייזר שאיבת שומן בסנטר שאיבת שומן בידיים כירורג פלסטי כמה עולה ניתוח מתיחת בטן? סוגים שונים של ניתוחים פלסטיים ניתוחים פלסטיים בתל אביב סוגים שונים של שאיבות שומן שיפור בביטחון העצמי של האישה ניתוח אוזניים לילדים ניתוח הגדלת חזה מחיר הליך מתיחת הפנים בוטוקס וכל הכרוך בכך להרגיש תמיד גברי 5 תרגילים לעיצוב הגוף כל מה שרציתם לדעת על ניתוחי העפעפיים איך לשמור על פנים צעירות לאורך זמן? שיטות לשמור על חזה מורם ויציב אילו שאלות צריך לשאול בפגישת ייעוץ עם מנתח פלסטי? כל הדרכים לחיטוב ועיצוב הגוף שאיבת שומן מחיר מאיזה גיל אפשר לעשות ניתוח אף? כיצד רצוי לבחור מנתח פלסטי? האם שאיבת שומן זה תחליף לדיאטה? מה משותף לשאיבת שומן ולהרזיה כמה זמן מחזיקות התוצאות של ניתוח שאיבת שומן? שיטות לשאיבת שומן בין שאיבת שומן לתזונה נכונה כיסוי ביטוחי של ניתוחים פלסטיים ניתוחים פלסטיים משולבים: יתרונות וחסרונות ניתוחים אסתטיים בגיל השלישי איפור לאחר ניתוח פלסטי כיצד לבחור מנתח פלסטי? 10 דברים שחשוב לזכור לפני שעושים מתיחת פנים ניתוחי חזה לחזה נפול מהפך קוסמטי אחרי ההריון שאלות ותשובות על בוטוקס מול מתיחת פנים השפעתם של ניתוחי חזה על דימוי הגוף כנס בברצלונה – מרץ 2015 איך לבחור מנתח פלסטי? 7 דברים שיש לדעת על מתיחת בטן ניתוח להגדלת חזה והשפעתו על רגישות השד הגדלת חזה: שתלים ואלרגיות כל מה שצריך לדעת על ניתוחי חזה שיקולים וההחלטות לפני ניתוח הגדלת חזה ניתוחי הגדלת חזה בצבא האם יש דבר כזה? טכניקות חדשות למראה צעיר יותר ניתוח שחזור שד לאחר הוצאת גידול האם ניתוח הגדלת חזה מתאים לי? הגדלת חזה לפני הריון משנים מראה ותדמית טיפוח הפנים: 3 טיפולים אסתטיים ללא ניתוחים כל מה שצריך לדעת על ניתוח מתיחת בטן

    פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם

    התקשר עכשיו: 077-9966784