הקטנת חזה לגבר

הקטנת חזה לגבר- גניקומסטיה מוגדרת כהגדלה של שד הגבר אשר נראה לעיתים כשד אשה בגוף של גבר. זאת בניגוד לתהליכי הקטנת חזה אצל נשים ששם מדובר על תופעה אחרת שמחייבת התערבות כירורגית
כ- 65% מנערים בגיל ההתבגרות חווים הגדלה של החזה במידה זו או אחרת תלוי במספר הקולטנים בחזה להורמונים המיניים. לרוב מדובר במצב החולף תוך 1-2 שנים.
הגניקומסטיה גורמת לעיתים לפגיעה בדימוי הגוף הגברי. רבים מהמטופלים מספרים על אי נוחות והימנעות מלהוריד חולצה בים או בבריכה וקושי במלתחות משותפות. קשיים אלו מובילים לפגיעה בביטחון  העצמי ובקשרים חברתיים בעיקר בגיל ההתבגרות.

הקטנת חזה לגבר – 3 סוגים של גניקומסטיה

1. גניקומסטיה של גיל ההתבגרות השכיחה ביותר נקראת ״אידיופטית״ משמע כל הבדיקות תקינות ולפיכך הסיבה לא ידועה. במרבית מהמקרים הגניקומסטיה בגיל ההתבגרות המופיעה בשל שינויים הורמונליים בגיל זה ומדובר מצב הפיך. בחלק קטן מהנערים המצב נשאר ובא לידי ביטוי בהתפתחות של רקמה פיברוטית קשה מתחת לעטרה. לעיתים גודל השד יכול להגיע לממדים גדולים בעיקר במיקרים של השמנת יתר.

2. גניקומסטיה המופיעה בגיל מבוגר יותר בדר״כ מעל גיל 50 קשורה בדר"כ לעליה במשקל. במקרים אלו ההרחבה יותר דיפוזית וגם בהם יש שינויים הורמונליים כגון ירידה ברמת הטסטוסטרון.

3. גניקומסטיה פתולוגית המופיעה בילדים בגיל 10 או מבוגרים יותר מאופיינת בצמיחה מהירה של השד. במקרים אלה יש לשלול  גידולים המפרישים חומרים דמויי הורמונים. מלבד הצמיחה המהירה יש המתלוננים על כאב דו צדדי בשדיים.

מצב זה קשור גם למתן תרופות הורמונליות כמו סטרואידים אנבוליים שמפתחי הגוף השונים משתמשים בהם כמו גם משתמשי מריחואנה והסובלים ממחלות כבד. לאחרונה נמצאו הורמונים גם במים בעקבות הטיפול בהם בלולים וכו׳.

במקרים אלה יש קודם לטפל בגורם (להפסיק תרופות או לטפל במחלה הבסיסית) ורק לאחר מכן הטיפול הניתוחי בגניקומסטיה – הקטנת חזה לגבר.

תהליך הייעוץ:

כשמגיע המטופל ליעוץ הוא נשאל שאלות רבות המאפשרות אבחון וגורמים:
מהלך הגדילה של החזה, באיזה גיל, מה קצב הגדילה, האם מלווה בכאבים ,שינויים במשקל הגוף, שימוש בתרופות הורמונליות או מריחאונה, תסמינים כמו ירידה במשקל, הזעת לילה, איבוד תיאבון, הרגשה כללית רעה, במיקרים אלה יש לחשוב על גניקומסטיה פתולוגית.
כמו כן כאשר ישנם שינויים בראיה וחוש הריח יש לחשוב ולשלול גידולים בהיפופיזה (יותרת המוח).

בבדיקה:
יש לבדוק סימטריה, הערכה של קושי הרקמה הבלוטית וגודלה מתחת לעטרה והפטמה. כך ניתן להעריך את כמות המרכיב השומני. רצוי לבצע בדיקת אשכים לשלילת גוש באשכים.
יש לציין שניתוח לגניקומסטיה, הקטנת חזה לגבר, נמצא בסל הבריאות במיקרים בהם הגניקומסטיה אמיתית כלומר מורכבת מרקמה בלוטית ושומנית.
במידה והמרכיב שומני בלבד אין אישור מחברות הביטוח לביצוע הניתוח. לכן כדאי לבצע אולטראסאונד של החזה לאיבחון לפני הניתוח. אני גם מפנה לאנדוקרינולוג עם בדיקות דם של  פרופיל הורמונלי כולל תפקודי תירואיד במקרה של חשד לבעיה בהיפופיזה רצוי MRI מוח.

מטרת ניתוח הקטנת חזה לגבר

הקטנת חזה לגבר דר וינברג
הקטנת חזה לגבר דר וינברג

ניתוח חזה זה מאפשר להוריד את נפח השד ולתקן את מעטפת העור, כדי לתת לחזה מבנה גברי.
בעבר נעשה הניתוח רק ע״י כריתת הרקמה הבלוטית והשומנית דרך חתך בחצי התחתון של העטרה בטכניקה זו קבלנו תוצאות לא מספקות. בהמשך ניסינו ע״י שאיבת שומן בלבדטוב לגניקומסטיה שומנית בלבד במיקרים האחרים קיבלנו חזרה של הגניקומסטיה תוך מספר שבועות.

לכן כיום מתחילים בשאיבת שומן וממשיכים בכריתת הרקמה הבלוטית, דרך חתך בקוטב התחתון של העטרה. כך מקבלים תוצאות מושלמות. כל זה נכון במידה ועור מגיב ומתכווץ לאחר הורדת ההיקפים . תגובת העור תלויה באיכות העור, גודל הגניקומסטיה ובגיל המטופל. ניתן להעריך את איכות העור ולקבוע האם יהיה צורך בכריתת עודפי העור.ישנם מצבים גבוליים שכדאי להמתין ובמידת הצורך לכרות את עודפי העור בשלב שני .
מדובר בניתוח שנעשה  בהרדמה כללית או מקומית וטשטוש. מאחר שהרדמה כללית בטוחה יותר אני ממליץ לעשות הניתוח בהרדמה כללית.
בניתוח עושים את השאיבה וכריתת הרקמה הבלוטית תוך השארה של כ- 5-10 מ״מ ממנה מתחת לפטמות כדי למנוע פטמה ועטרה שקועים ובמידת הצורך כריתת עודפי עור.
הניתוח נמשך כ 1.5 שעה יוצאים מהניתוח עם חבישה על קו התפרים וחבישה או גופיה לוחצת כדי לבטל את החלל הוירטואלי שנוצר בעיקבות הניתוח, כדי למנוע הצטברות נוזל שנקרא ״סרומה״.
ההחלמה:
ההחלמה איננה מלווה בכאבים משמעותיים ועם מינימום של סיבוכים ושביעות רצון טובה של המטופלים. גניקומסטיה זו תופעה שכיחה ובשנים האחרונות קיימת מודעות גבוהה ועלייה מתמדת בניתוחים המציעים פתרון עם תוצאות טבעיות ויפות.
ניתוח הקטנת חזה לגבר מתבצעת במרפאתו של ד"ר וינברג, התקשרו עוד היום וקבעו פגישת ייעוץ.

    פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם

    התקשר עכשיו: 077-9966784