תיקון מומים מולדים

תחום הכירורגיה הפלסטית בילדים עוסק בשחזור מגוון מומים מולדים ונרכשים בקרב אוכלוסיה הפדיאטרית.

המומים המולדים אותם ביכולת הרופאים לשחזר הם שסעים של השפה והחיך, סגירה מוקדמת של תפרים בגולגולת וכתוצאה מכך עוות צורתה, שומות גדולות מלידה, גידולים מולדים מסוגים שונים כגון המנגיומה, מומים וסקולאריים, חסר מולד של אפרכסת האוזן ועוד.

טיפול עיקרי במומים מולדים

הטיפול העיקרי למומים שהוזכרו הינו טיפול ניתוחי מורכב שמשלב לתוכו ידע ומיומנות במגוון טכניקות בתחום הכירורגיה כגון מיקרו כירורגיה, מתיחת רקמות סמוכות כדי לשחזר רקמות שחסרות או שנפגעו, בניית עצם חדשה בטכניקה של מתיחת העצם הקיימת, השתלת סחוס, עצם ועור. המורכבות הרבה של הניתוחים והצרכים המיוחדים של אוכלוסיית הילדים מחייבים שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מגוונים בתחומים שונים לאבחון וטיפול בילדים עם שפה וחיך שסועים וילדים עם מומים מולדים במבנה עצמות הגולגולת והפנים. הצוותים מורכבים מכירורגים פלסטיים, נוירוכירורג, מנתחי פה ולסתות, אורטודונט, פרוסטודונט, קלינאי תקשורת, רופאי עיניים ומרפאים בעיסוק. הגישה של שיתוף פעולה בין אנשי המקצוע השונים נועדה לתת לילדים את הטיפול המקצועי ביותר.

מספר מומים מוכרים מולדים במיוחד

  • תיקון שפה שסועה מתבצע בגיל חודשיים ובאותו הניתוח מתבצע תיקון ראשוני של האף, החיך השסוע מתוקן לקראת גיל 10 חודשים. בעתיד,עשוי להזדקק הילד לניתוחים נוספים כגון שתל עצם לרכס השיניים, ניתוח נוסף של האף והמחיצה.
  • מום מולד שכיח נוסף שמטופל על ידי מנתח פלסטי מומחה, הוא סגירה מוקדמת של תפרים בגולגולת של הילוד וכתוצאה מכך עוות צורת הגולגולת. ילדים אלה נזקקים על פי רוב לניתוח נרחב במהלך שנתם הראשונה שנועד לאפשר גדילה סימטרית ובלתי מוגבלת של עצמות הראש והפנים.

 

שחזורי אפרכסת לילדים

התפתחות רבה חלה בשנים האחרונות בתחום שחזורי אפרכסת לילדים שנולדו ללא אוזן חיצונית. בשיטה שפותחה בעשור האחרון, משוחזרת אפרכסת האוזן מסחוס שנילקח מצלע של המטופל בשני ניתוחי אוזניים. שיטה מעניינת וחדישה מאפשרת למתוח עור קיים כדי להרוויח רקמה בריאה לצורך שחזור שטחים נרחבים של עור שניזוקו מכוויה או מעורבים בתהליך גידולי. בשיטה זאת, מוחדר בלון אל מתחת לעור, ומנופח בהדרגה על ידי תמיסת מי מלח. הניפוח ההדרגתי מצמיח עור בריא שמשמש לשחזור שטחים נרחבים. שיטה זו יעילה במיוחד לשחזור הקרקפת.

    פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם

    התקשר עכשיו: 077-9966784